Camping Les Bastets Marsanne

25 september 2011

Zondag 25 september

Om 09.15 uur zijn we vertrokken uit Saint Boil, Bourgogne na alle mede kampeerders gegroet te hebben. We waren na een “wilde” tocht rond 15.00 uur op de camping Les Bastets bij Marsanne in de Drôme. We reden hoofdzakelijks langs de route nationale, een prachtige rit langs en door steden en dorpen en ook langs de Rhône, echt genieten. De “wilde” tocht begon ongeveer 25 kilometer voor Crest. We werden verder met TOMTOM via D wegen gestuurd. Hadden nog bedacht om te gaan omrijden, maar de hellingen waren niet hoger dan 1> dus dat moest wel gaan. Het ging ook wel, maar heel smal en heel veel bochten, maar we zijn veilig op de camping aan gekomen. Piet had er helemaal geen moeite mee om deze laatste kilometers naar de camping te rijden. ik vond het best spannend en was dan ook blij dat we er waren.

We mogen een plaats kiezen en de campingbaas heeft een tractor waarmee hij de caravans naar boven brengt. Dit is wel nodig omdat het een terrassencamping is met grindweggetjes. Maar we hebben een prachtige plaats Afbeelding 005Afbeelding 004met uitzicht op het dal en het zwembad. Afbeelding 001Het is een geweldig uitzicht. Het is heerlijk weer, 28 graden en nu 18.00 uur. Hier houden we het weel 1 á 2 weken uit! Alles is gesteld, caravan, luifel en de TV doet het ook weer, dit vinden wij altijd wel belangrijk. Schrikken we niet zo als we in Nederland komen!

Alle lieve mensen, familie en vrienden heel erg bedankt voor jullie berichtjes. Is heel erg gezellig om een berichtje van jullie te ontvangen!

Maandag 26 september

De dag langzaam opstarten, het gisteren bestelde brood halen bij de receptie. Dat is een service die bijna elke camping heeft of net als in Saint Boil, daar komt de bakker op de camping.

Na wat rommelen in en om de caravan, wat kletsen met mede kampeerders zijn we na de lunch op de fiets gestapt om naar Marsanne te gaan. Informatie voor fietstochtjes vragen bij de tourist info en een paar eitjes halen bij het kleine winkeltje in Marsanne. Laat nu alles dicht zijn op Maandag! Gaan we wandelen naar het hooggelegen oude Marsanne. Afbeelding 010Afbeelding 011Afbeelding 012Heel veel dorpjes hebben hier een oude wijk, en dan ook heel oud. Uit b.v. de 16e eeuw. Er zijn huizen die gerestaureerd zijn of waar men nog aan bezig is. Dan nog hoger een kerk en nog hoger het kasteel, maar dit laatste is weinig meer van over dan een hoop stenen. Het was een flinke klim en het was warm, zo rond de 30 graden. Nu klagen we niet hoor, maar toch……

Thuis gekomen, gedoucht en gezwommen en daarna nog even bij het zwembad gelegen. Toen was het al weer tijd voor ons borreluurtje!

Dinsdag 27 september

Na de koffie nog een poging gedaan bij de tourist info in Marsanne en deze was nu open. Dit wisten we wel omdat het aangegeven stond. Eitjes hadden we al op de camping gekocht. De camping heeft wat “noodvoorraad” voor hongerige kampeerders. Met de info zijn we gaan fietsen door de heuvels naar La Laupie. Dit dorp bestaat net als Marsanne uit 2 gedeelten, oud en nieuwAfbeelding 026. Het oude gedeelte ligt altijd heel hoog.Afbeelding 020We laten de fietsen staan en wandelen verder.Afbeelding 025 Afbeelding 022Verder nog langs dorpen en landerijen gefietst. Een tocht van 25 kilometer. Lang genoeg met deze warmte, 30 graden en vlak ook de heuvels en onze leeftijd niet uit.

Na de tocht weer naar het zwembad om te rustenAfbeelding 031.

Woensdag 28 september

Vandaag is Piet jarig. Hij is nu 70 jaar. Dat klinkt heel anders dan 69, maar wat is een leeftijd. Hij fietst nog in de bergen en dat gaat als een jonge vent…..! Alleen ik ben eerder boven en Piet eerder beneden!

Vanmorgen ging rond 07.00 uur de telefoon voor de eerste felicitatie!

Wij zijn vandaag naar Crest geweest, koffie gedronken met gebak natuurlijk. Gewandeld door en om de stad. In de kerk geweest en naar de la tourAfbeelding 041. Ook naar de Afbeelding 033camping Les Clorinthes, Ingrid en Marc zijn daar al een paar zomers geweest.http://www.lesclorinthes.com/    Afbeelding 035

Op de terugweg via Allex gereden, er is daar een brugAfbeelding 043 over Drôme en wij hebben gepicknickt langs Afbeelding 046de rivier.Afbeelding 036

Op de camping nog even gezwommen en wat gebabbeld met andere campinggasten.

Het was weer een prachtige dag met temperaturen boven de 30 graden. Het is nu 21.30 uur en een zwoele temperatuur. Net buiten gegeten met uitzicht over het dal met hier en daar lichtjes.

Namens Piet allemaal heel erg bedankt voor alle telefoontjes, smsjes, kaarten en berichtjes voor zijn 70e verjaardag.

Donderdag 29 september

Het is nu 08.30 uur en de zon schijnt al weer volop. De temperatuur in de schaduw is al weer 16 graden.

Vandaag even tanken en boodschappen doen in Montélimar. Kijken of er een kapper open is en mijn haar laten knippen. Gisteren wel een kapper in Crest gezien, maar Piet moet dan wachten en dat wilde ik hem op zijn verjaardag niet aandoen.

Eerst vanmorgen door de bergen naar Mirmanda gereden, een oud stadje met smalle straatjes en heel steil en hoog op een berg zoals vele oude stadjes in Frankrijk. We hebben er rond gewandeld en ik heb vijgen gegeten. Er staan langs de weg veel vijgenbomen. Veel vijgen zijn nog niet rijp, maar nu treffen we een boom met een paar rijpe vijgen. Geplukt en gegeten, zoet en lekker.

Montelimar, boodschappen, getankt en naar de kapper geweest. Het is heel kort geworden, wel lekker met het warme weer, maar moet er wel even aan wennen.

Het was weer een prachtige dag, zonnig en warm. Vanmiddag nog even gezwommen en bij het zwembad gerust.

Vrijdag 30 september

We hebben getwijfeld of we naar het zuiden gaan. Hebben nu het besluit genomen toch te gaan, mits het weer goed is. Kan nu niet op internet en kijken hoe het weer is. Of de duvel er mee speelt. Morgen nog maar eens proberen.

Vandaan hadden we het plan naar de markt te gaan in Marsanne. De buren gingen ook en met de auto. Ze gingen iets vroeger weg dan dat wij weg gingen. Wij waren onderweg naar beneden en de buren waren alweer terug. Er waren 4 kramen! Wij zijn maar niet gegaan. Zijn we verwend?

De middag heerlijk bij het zwembad door gebracht, gekletst met andere campinggasten. Het was gezellig. Morgen opruimen en Zondag naar de kust in de buurt van Toulon, Sanary sur Mer

Zaterdag 1 oktober

Onze laatste vakantie maand van dit jaar is begonnen. Klinkt wel raar, vakantiemaand, maar het is zo. Voel me echt wel een “rijk”mens, dat dit allemaal kan. Nu bedoel ik rijk niet in de zin van het materialisme, maar wat we allemaal meemaken, zien aan natuurschoon, oudheden , ontmoetingen met mensen enz.

Vakantie met de caravan kost bijna niets. Denk dat wij evenveel kwijt zijn aan een zomer kamperen en reizen dan aan een vliegreis van 3 weken in een hotel. Eten moet je overal! En wat men wel eens zegt, Frankrijk is duur, klopt niet volgens mij.

Net weer geprobeerd op internet te komen, maar weer niet gelukt. Ook met de telefoon geen contact. Het is momenteel erg druk met jongeren met allemaal telefoons enz, dus mogelijk dat de oorzaak.

Het is weer prachtig weer en hopen op nog een paar weken mooi weer.

Onze buren zijn vanmorgen vertrokken richting Nederland. We hebben ze uitgezwaaid! We zullen ze missen. Het waren lieve gezellige buren.

Piet is momenteel druk doende de luifel schoon te maken en weer in te rollen. Morgen worden we om 09.00 uur door de patron met de tractor van boven gehaald en zet hij de caravan beneden.

Vanmiddag weer heel lui bij het zwembad gelegen en gezellig geklets met ander campinggasten.

Morgen naar Sanary sur Mer bij Toulon 256 kilometer volgens tommie.

1. sjerp en els de hoop:
    26 september 2011
    Sjerp en els wensen Piet alvast voor woensdag een fijne verjaardag en Gods zegen voor het komende jaar groetjes en tot mails Ans ook gefeliciteerd hoor van ons beiden
  2. Jan Letterie:
    28 september 2011
    Goede morgen Piet en Ans Bonjour!

Bedankt voor jullie mooie mailtjes.
    Piet van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog vele jaren. Maak er een fijne gezellige dag van

Hier is het goed, mooiweer

Tot mails
    groetjes Jan
  3. Jan:
    30 september 2011
    hoi!
    Ik dacht maandag eraan dat ik jullie woensdag moest bellen voor Piet zijn verjaardag, maar goed het is inmiddels vrijdag en ik ben ik het dus vergeten(kijk nu weer eens op je reislog). Ga jullie gelijk bellen!!!

xx Cora