Ruaux Frankrijk en Bure Belgie

20 oktober 2011 - Luxemburg, Luxemburg

Dinsdag 18 oktober

Om 09.15 uur zijn we vertrokken uit Lyon. De afslag die we gewezen werden door tomtom zagen we niet zitten. Er stond een grote file. We zijn doorgereden de RN naar Genève. Daarna op de route die we echt moesten hebben. Het was een mooie route, maar veel wegwerkzaamheden. We waren om 16.30 uur op de camping Du Fraiteux in Ruaux. Het is een ACSI camping met 3 sterren. De camping is rustig, aan de rand van een klein dorpje met een kerkklok die ieder luid! Er zijn misschien mensen die zich hier aan storen, maar ik vind het mooi! De camping is mooi en goed verzorgd. Het was weer niet gemakkelijk om er te komen. Het laatste stuk weg was nog even aardig klimmen, maar daar zijn we langzamerhand wel aangewend. Het is nu 18.00 uur we hebben koffie gedronken en de caravan staat recht, we hebben elektriciteit, water en niet te vergeten TV. Internet is er niet, maar je wat wil je voor € 11,00 per nacht.

Morgen nog even vragen of er een Boulanger in het dorp is. Voor morgenochtend hebben we nog brood. Onderweg gekocht. Piet zag een bakker en had trek in Pain au Raisin bij de koffie. Hij draait dan een parkeerplaats op en even brood en lekkers kopen!

Woensdag 19 oktober

Het is vannacht gaan regenen en het regent nog steeds. Het is nu 08.30 uur en gaan eerst maar ontbijten en dan een sprintje naar de douche nemen!

Piet wilde graag regen en hij heeft regen. De auto en caravan regenen schoon! Nu heeft hij het er al over dat het weer mag stoppen met regenen. Weet ook niet wat hij wil, hahaha.

Afbeelding 199

Eerst opzoek naar een winkel en even een paar liter diesel tanken, zodat we Luxemburg halen.

Je zult het niet geloven, het sneeuwt! Afbeelding 200Het zijn natte sneeuwvlokken en het is 0 graden buiten. Binnen loopt de temperatuur langzaam op, 14 graden en buiten wordt het steeds kouder.

Na het ontbijt gaan we opzoek naar het logeeradres van Cora, jan en de kinderen. Tomtom ingesteld en we reden er zo naar toe. Het is een prachtig huis wat ze gehuurd hebben.

Niels en Lennart wisten niet dat we zouden komen en waren zeer verrast. Zeker Niels is dan heel uitbundig. Lennart vindt het ook leuk om ons te zien, maar uit zich iets minder uitbundig. Mees is het nog om het even. We hadden ze 2 maanden niet gezien en dan veranderen ze en zeker Mees is groot geworden.

Met de jongens spelletjes gedaan, koffie gedronken en geluncht bij Cora en Jan en daarna via een heel mooie route naar Le Val D’Ajol gereden voor een paar boodschappen.

Morgen gaan we verder richting huis. Overnachten in Bure Belgie 332 kilometer volgens tomtom en dan de volgende dag naar huis. We hebben het nu wel gehad. het is mooi geweest, maar nu wordt het te koud!

Donderdag 20 oktober

We gingen we om 09.00 uur weg van de camping. Dit is zo ongeveer onze vaste tijd. Ik ben in Ruaux nog even naar de Boulanger geweest voor une flute.

Een mooie rustige rit naar Bure, Belgie. Het laatste stuk over binnenwegen en dat was geen probeem, maar de weg naar de camping was weer niet simpel. Hellingen van meer dan 10%. Morgen maar weer boven zien te komen!!! Camping is prima en er is internet. http://www.parclaclusure.be/content/view/45/58/lang,dutch/ Morgen naar huis! Even gebeld naar Jeanne, buurvrouw, om een plaats voor de caravan vrij te houden. Zo doen we dat altijd!

Nog even vermelden, het is hier weer berekoud, 0 graden brrrr…..maar binnen snort de kachel en is het lekker warm.

Afbeelding 203

Vrijdag 21 oktober

Heerlijk geslapen vannacht ondanks de kou -2 graden. We hebben de kachel zachtjes aan gelaten en een extra dekentje op het bed.

Straks naar huis!

Het zijn 8 mooie weken geweest met temperaturen van boven de 30 graden tot -2. En van zonneschijn, mist, regen tot sneeuw. We hebben niets gemist. Heel veel mooie dingen gezien, fietstochten gemaakt en aardige mensen ontmoet.

Het was een prachtige reis!

Alle kijkers van dit reislog bedankt voor de belangstelling. Alle mensen die een reactie hebben geschreven krijgen een berichtje terug

Ik weet dat er hier en daar een tik/taalfoutje in staat. Dit ga ik thuis wel eens corrigeren.

1. ria:
    Hallo Ans,

Wij hebben jaren geleden een appartement in de buurt van Sion gehuurd..(met 2 gezinnen)
    Wat je daar al veel zag, waren de plekjes in het park met een barbecue waar je gebruik van kon maken,en natuurlijk het racletten.
    Ook kon je in de bergen gebruik maken van hele grote steppen, dan moest je de step met een haak aan het stuur vastmaken, en dan erop springen, en dan werd je zo naar boven getrokken, en vanaf boven ging je weer steppend naar beneden.
    Het was een bepaalde slag die je moest doen om op die step te komen, en heel vaak ging het mis.
    Was echt hilariteit..
    Heel veel gewandeld, in deze prachtige omgeving.
    Het was trouwens midden in de zomer en hadden elke een temperatuurtje van 30 graden.

Nog een goeie reis...

En tot horens

groetjes Ria
  2. Jenny:
    Hoi Ans en Piet, een goede thuisreis gewenst,
    Groetjes, Jenny
  3. Ans:
    Hoi Ans en Piet

Het word kouder maar jullie hebben zo te lezen een mooie vakantie gehad veel gedaan en gezien.
    Nog een goede reis terug en alvast welkom thuis.

gr, Ans en Jan
  4. Jannie:
    20 oktober 2011
    Nou het was weer leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en hebben gezien.Ja het zal nu wel te koud worden he.En dan is het naar huis leuker naar de behaagelijke verwarming haha.Ik wens jullie een beouden thuiskomst.Groetjes Jannie.
  5. Gerda:
    21 oktober 2011
    Stook de kachel thuis ook maar alvast, haha. Dat het lekker warm is als ik kom. Ik stuur nog even een pm. X