Camping Nature Indigo Lyon

15 oktober 2011 - Lyon, Frankrijk

Zaterdag 15 oktober

Om 09.00 uur zijn we vertrokken van de camping in Sanary sur Mer. Wel een beetje met een gevoel van de zomer achter ons te laten.

Eerst via de autobaan, maar tol rijden heeft voor ons niet een echt voordeel. Het eerste gedeelte gaat via de bergen en Marseille en dat vond ik op de heenweg niet echt leuk. Dus toen we ter hoogte van Marseille waren hebben we de route nationale weer genomen. De weg ging via vele dorpen en steden, maar je ziet wel heel veel! Na ongeveer 400 kilometer waren we om 16.30 uur in Lyon/Dardilly.http://www.camping-indigo.com/nl/natuurcamping-vakantie-Lyon-frankrijk.html  En even later zaten we weer aan ons wijntje en biertje.Afbeelding Mogelijk blijven we hier een dag of 3. Zitten nu naar een DVD van Marco Borsato te kijken/luisteren omdat dit de eerste keer is dat we geen satelliet bereik hebben door waarschijnlijk de hoge bomen. Je houdt het niet voor mogelijk en het is ook nog niet eerder gebeurd. Morgen even een rijtje opschuiven en daar zal het wel lukken met de satelliet! Maar niet te vergeten weer gratis internet in de caravan en dat voor € 15,00 per dag!

Zondag 16 oktober

Een rij opgeschoven en we hebben satelliet bereik! Na de lunch gaan we op informatie uit, waar is de bushalte, kunnen we hier fietsen enz. Fietsen is moeilijk, geen fietspaden buiten de stad. In Lyon wel, maar om er te komen....

We fietsen wat in de omgeving en gaan voor onze "hut"zitten. Het weer is nog prachtig.

Maandag 17 oktober

Om 07.00 uur opgestaan om een mooie dag in Lyon mee te maken. Het weer werkt ook mee, net als gisteren 21 graden volgens weer.nl. Prima weer om een stad te bezoeken.

Om 08.00 uur kan ik het bestelde brood ophalen bij de receptie, boek nog even een nacht bij en koop kaarten voor de bus, tram en metro. Een dagkaart kost maar € 4,80. Dat is bijna voor niets.

De bus stopt dicht bij de camping en om 09.40 uur zitten we in bus 89 naar Gare de Vaise, stappen over op de metro naar het oude Lyon. Vandaar gaan we verder met de Funiculaire, is een treintje wat met een kabel naar boven getrokken. Op station St-Just, het eindpunt uitgestapt en naar de Théàtres Gallo-romains, Afbeelding 160de Baslique Notre-Dam de FourviéreAfbeelding 164Afbeelding 180. Onderweg ook nog het oude aquaduct gezien en via de Jardin des rosasAfbeelding 177 et des jardin Hortensias af gedaald. De bloemen waren uitgebloeid, maar de tuinen en uitzichten zijn prachtig. Om in het oude Lyon te komen zijn we ook nog een heel, heel, heel lange trap afgedaald.

Rond gewandeld in het oude Lyon en de metro genomen naar het winkelcentrum. Daar nog de Baslique St Martin d’Ainay bezocht.Afbeelding 181 Later nog naar weer een ander winkelcentrum gegaan en vandaar een trolleybus genomen naar het Parc de la Téte d’Ore.Afbeelding 190 In het park gewandeld Afbeelding 183Afbeelding 186Afbeelding 187en later terug met een bus naar het centrum. Onderweg wat gegeten en gedronken. Er zijn heel veel terrassen en dat is heel moeilijk kiezen.

Lyon is een prachtige stad het, de oudheden, de oude stad en het wat nieuwere Lyon, de parken, de winkelstraten, de rivieren, Rhône en Saône.

We nemen metro en bus terug naar de camping, is altijd even spannend of je de juiste bus terug kan vinden! Nu nog even tanken om morgen naar Luxeuil les Bains te gaan, ruim 300 kilometer. Op de volgende camping gaan we Jan, Cora, Niels, Lennart en Mees ontmoeten. Zij zijn een week in Fougerolles.