Voorbereidingen voor de reis

21 augustus 2011 - Thuis, Nederland

Veel voorbereiding zijn er niet nodig om te vertrekken.

De caravan blijft de hele zomer "ingepakt" De eerste camping bepalen we thuis en daarna zien we wel. Wegenkaarten, campinggidsen en de Natuurgids Frankrijk ( zie link bij tags onderaan) gaan mee. En natuurlijk ook veel andere boeken.

Boodschappenlijstje maken, boodschappen halen en inladen, zoals het voor ons bekende merk koffie, hagelslag, pindakaas en niet te vergeten en de o zo beroemde aardappelen. Men kan daar om lachen, en dat mag, maar na dat we één keer aardappelen gekocht hebben in Frankrijk, natuurlijk niet de juiste, hebben we die zo in de vuilnisbak gekiept. Niet te eten. In de koelkast de "normale" dingen voor de eerste dagen op de camping, karnemelk, boter, kaas, bier, wijn enz. Wijn is water naar de zee dragen, maar voor de eerste dag...... De fietsen achterop de caravan en het "spul"is klaar voor vertrek.

De reis gaat via Belgie en Luxumburg naar Frankrijk. Onze eerste stop is in de buurt van Han, ja de grotten. Zijn we wel geweest, maar dat is al lang geleden. Daar willen we gaan wandelen en fietsen. De volgende camping is waarschijnlijk in de buurt van Epinal in het departement Vogezen. Wij plannen zo ongeveer de route, maar er staat niet echt iets vast. Wij weten wat wij willen, maar het weer moet ook aantrekkelijk zijn. Een dag regen is niet erg, maar een week regen en of noodweer zoeken we niet meer op. Zie ons verblijf in 2010 aan het Gardameer http://caravannen.webklik.nl/page/reisverslag

Het plan is 2 maanden weg te blijven, maar als het te koud wordt dan komen we naar huis.

1. Jan:
    27 augustus 2011
    En, hebben jullie de grotten al bezocht? Of staat dat voor morgen gepland?

kus van cora, jan, niels, lennart en mees